Rumah Kejayaan Kita

2

Walaupun mungkin anda tinggal dalam rumah pigeon ke rumah pipit ke rumah burung gagak ke, atau tinggal dalam khemah ke tak kisahlah.

tapi.. sekarang BAYANGKAN…. BAYANGKAN kita memiliki sebuah MANSION. MANSION YG SANGAT BESAR. besar mana tu bergantungla kepada imaginasi saudara saudari.

takde limit besarnya mansion ini

inilah MANSION KEJAYAAN

lalu, mari kita selami bahagian2 dalam mansion ni…

 PINTU : keterbukaan kita

pastikan pintu anda cukup besar, luas & tiada halangan utk menerima tetamu. hiasi pintu dengan hiasan2 menarik… & awas! pintu kena ada kunci supaya benda2 yang tak patut masuk, tak boleh masuk.

bersikap terbuka, tp bukan utk semua benda. ada benda yg kita tak boleh tolerate terutama dalam bab2 akidah dan maruah.

 RUANG TAMU: hati

bayangkan ruang tamu dalam mansion kita tu? sediakan ruang tamu yang selesa utk tetamu… kita tertarik pada orang yg baik hati & berhati mulia kan.

 BASEMENT: benda yg lepas & tak disedari

di sinilah benda2 yg tak nampak dek mata… benda yang dah lepas. kadang2 kita kenang kan? tp jangan terbawa2 sampai ke atas. baiar je lah dia kat bawah. jgn biarkan ia menghantui kehidupan kita

 LOTENG: idea & masa depan

biasnaya loteng ni orang jadikan library & tempat bersantai. penuhkan… penuhkan library anda dengan buku2 & objek2 yg membantu menghasilkan idea… jgn biarkan loteng anda bersarang tikus

Dapatkan Terkini Artikel dari Kami
Tips Hamil : Tips Bersalin : Tips Menyusu
100% Privacy. We don't spam.

2 thoughts on “Rumah Kejayaan Kita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge

Sign up to our newsletter!